Monday, April 18, 2011

dream wedding of...mine?







ok. lately nie, macam dah jadi satu trend untuk mengadakan majlis perkahwinan yang secara besar dan besaran. setujukah kalau saya cakap kalau 95% yang mahukan wedding yang gah macam ni adalah dari kalangan umur seperti saya ini? (15-21). yes! we as ladies do think lots of steps ahead than guys about all this stuffs. kan? jangan tipu, tipu dosa!

to tell the truth, saya memang dari usia 15 tahun sudah pun dipengaruhi oleh tantes' dan oms' saya untuk mengadakan wedding yang vogue the vass! meletuplah senang cerita! tahu kenapa?










see? see the point? macam manalah saya tak teringin nak buat macam ni untuk my wedding satu hari nanti? it's  all girls dream to have a grand wedding, surrounded by their loved ones, families and friends. don't cha?

as for me, tak buat yang besar besaran pun takpe. as long semua orang yang rapat dengan saya boleh attend. my families, my friends dari tadika sampai, InsyaALLAH masa bekerja nanti pun mesti kena ada. who knows kalau nanti tables untuk my friends saja boleh jadi lebih daripada yang diallocate for the families members.haha.

and lagi satu, kalau nak buat wedding yang grand kenalah ada duit yang berkepuk kepuk dalam poket kan? kalau ngap sorang sugar daddy, agak-agak dapat tak wedding yang macam anak NAZA tu?haha

nampak macam best je kawin ni kan? tapi, nak menjadikan it's a life agreement with all those terms and conditions tu yang payah. bila kita dah sign the papers, that means kita dah kena ikut MoU tu. tak boleh nak main belasah je kan? besar sebenarnya tanggungjawab nak kahwin ni kan?

so persoalannya...kenapa mesti nak kahwin cepat? enjoy dulu life ni. explore dulu apa-apa yang patut. tak salah mencuba semua benda baru kan? and let a marriage is the last thing in life that you wanna try.

xoxo
=)

p/s: saya nak ada 4 majlis kahwin. satu nikah, reception on my side untuk family and friends, satu untuk friends saja and satu belah si dia. boleh tak?hee

p/s: nak pelamin macam ni...boleh?

















p/s: wow! dah berapa banyak pelamin daa? kata nak 4 wedding saja. ini dah lebih dari 4 kot! papepun...layannn!haha

No comments:

Post a Comment